Shipping policy

 

Zion verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 20 päivän ilmainen palautusoikeus (palautusoikeus koskee verkkokaupassa myös ale-tuotteita). Palautusaika alkaa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, virheetön ja sen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan. Palautusoikeus koskee myös vioittuneita tuotteita tai muuten virheellistä toimitusta.

TOIMITUSTAPA JA - KULUT
Yli 100 euron tilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja. 

-Nouto Myymälästä (Osoitteesta Zio, Aleksanterinkatu 15, 00100 Helsinki)
-Nouto postin toimipisteestä (Toimitus osoitetta lähinna olevaan postin toimipisteeseen)
-Postin kotipaketti (Toimitetaan kotiovelle sovittuna ajankohtana) 
-Posti automaatti(Toimitetaan asiakkaan valitsemaan automaattin)

Toimituskulut alle 100 euron toimitutavan mukaan tilausivulla (5-15euroa). Toimituskulut ulkomaille ovat alkaen 25 euroa. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella.

TOIMITUSAIKA
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-5 päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

TILAUS - JA MAKSUVAHVISTUS
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus ja postin seurantatunnus.


Jos haluat palauttaa tuotteen/tuotteita toimi seuraavasti:
 
1. Laita tilausvahvistus lähetyksen pakkaukseen. Voit myös tulostaa tilausvahvituksen omasta sähköpostistasi.

2. Pakkaa palautettavat tuote/tuotteet sekä palautuslomake huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen, tai muuhun kestävään pakettiin.

3. Liimaa paketin päälle tilauksen mukana tullut Postin palautustarra.

Vaihtoehtoisesti voit myös kirjoittaa paketin päälle seuraavat tiedot:

PALAUTUSTUNNUS  615407 
Posti / Zio 2 Oy (Zio)
Aleksanterinkatu 15
00100 Helsinki

Paketin palauttaminen on sinulle maksutonta. Jätä paketti lähimpään postitoimipaikkaasi. Lisätietoja löydät Postin verkkosivuilta https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palautapaketti/

Voit palauttaa verkkokaupasta tilaamasi tuotteet myös myymäläämme. Osoitteeseen Zio, Aleksanterinkatu 15, 00100 Helsinki
Voit palauttaa pakettiautomaatista noutamasi paketin 7 vrk:n kuluessa lähetyksen noutamisesta samalla koodilla millä noudit lähetyksen. Paketin voi palauttaa mihin tahansa pakettiautomaattiin. Vaihtoehtoisesti voit myös palauttaa paketin mihin tahansa Postin toimipisteeseen.

4. Jos palautat koko tilauksen, hyvitämme sinulle myös toimituskulut. Hakemattomissa tai osapalautuksisa emme palauta toimituskuluja.
Säilytä kuitti palautuksestasi mikäli teet palautuksen Postin kautta. Lähettäjä eli asiakas vastaa palautuslähetyksestä.

Hyvittäminen
Kaikkien verkkokaupassa tehtyjen tilausten hyvitykset ja palautukset tehdään verkkokauppajärjestelmien kautta ja siksi palauttaessasi tuotteita myymälään et saa rahoja heti takaisin, vaan hyvitys tehdään myöhemmin tilauksellasi olevan maksutavan mukaisesti. Hyvitämme palauttamasi tuotteet mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olemme saaneet tiedon palautuksesta varastoltamme tai myymälästä.

Tilauksen muuttaminen tai peruuttaminen
Maksettuasi tilauksen et voi enää tehdä siihen muutoksia.

Tuotteen vaihtaminen
Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen kokoa tai väriä, voit tehdä uuden tilauksen heti verkkokaupasta ja palauttaa haluamasi tuotteen ilmaiseksi. Verkkokaupassa näet vällittömästi onko toivomaasi kokoa tai väriä saatavilla.

Toimipaikkapalautukset
Posti säilyttää paketteja 7 vuorokautta jonka jälkeen paketti palautetaan lähettäjälle mikäli sitä ei ole noudettu Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista. Kun paketti palautuu meille teemme tilaukselle hyvityksen, toimituskuluja emme kuitenkaan hyvitä vaan ne jäävät asiakkaan maksettavaksi.

Laadunvalvonta/tuotereklamaatiot
Tuotereklamaatioihin liittyvissä asioissa suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan laadunvalvontaamme info@zio.fi tai puh. 020 749 7290
 
Tavoitteenamme on saada asiakkaalle mahdollisimman nopeasti apua viallisen tuotteen kanssa, joten suosittelemme ensisijaisesti asiakasta olemaan itse yhteydessä laadunvalvontaamme. Näin asiakas saa suoraan tietoa asian käsittelyn arvioidusta kestosta ja toimintatavasta.
 
Takuu ja huolto
Takuu edellyttää, että tuotetta käytetään siinä käyttötarkoituksessa, johon se on suunniteltu, ja että sitä huolletaan hoito-ohjeiden mukaisesti.
Tämän lisäksi kaikilla Zion tuotteilla on Suomen lainsäädännön mukaisesti vähintään 6kk takuu. Takuuaika on tuotekohtainen ja vaihtelee tuoteryhmittäin. Mikäli tuotteessa ilmenee valmistusvirhe tai vikaa, olethan yhteydessä suoraan laadunvalvontaamme. Heidät tavoitat parhaiten sähköpostilla osoitteesta. info@zio.fi . Jos mahdollista liitä mukaan kuva tuottesta ja kohdasta jossa vika ilmenee.