MINUN TILINI 

Miten luon asiakastilin?

Klikkaa etusivulta ”Rekistetöidy” ja seuraa näytön ohjeita. Kun kirjaudut sisään tilillesi, näet tilaushistoriasi, voit vaihtaa salasanasi sekä toimitusosoitteen, hallinnoida uutiskirjeen tilausta ja hallita palautuksia. Kaikki asiakastilin luovat asiakkaat saavat automaattisesti Zion uutiskirjeen sähköpostiinsa elleivät määrittele toisin asiakastilinsä hallintapaneelissa.

Luovutatteko henkilökohtaisia tietojani kolmansille osapuolille?

Tiedot, jotka asiakas luovuttaa Ziolle, ei koskaan jaeta tai myydä kolmansille osapuolille.

Kuinka voin päivittää tietojani asiakastilillä?

Klikkaa etusivulla ”kirjaudu”. Kirjauduttuasi tilillesi pääset päivittämään asiakastietojasi.

 

UUTISKIRJE

Kuinka tilaan Zion uutiskirjeen?

Etusivun alareunassa on lomake, jonka kautta voit tilata uutiskirjeemme sähköpostiisi. Saat tilauksen jälkeen sähköpostiisi vahvistuksen, jonka hyväksymällä tulet saamaan viimeisimmät uutiset sekä mm. pukeutumisvinkkejä, kutsuja kanta-asiakasiltoihin sekä ostosiltoihin.

Kuinka voin perua uutiskirjeen tilauksen?

Uutiskirjeen voi perua asiakastilin hallintapaneelista ”Kirjaudu” -linkin kautta kohdasta ”newsletter subscriptions” tai vaihtoehtoisesti saamastanne uutiskirjeestä.

 

TILAUKSENI

Kuinka teen tilauksen?

Löydettyäsi oman suosikkisi valikoimastamme, valitse väri ja koko. Tämän jälkeen voit lisätä tuotteen ostoskoriin. Nyt voit jatkaa vielä shoppailua. Kun haluat viimeistellä tilauksesi, klikkaa ostoskorin linkkiä oikealla yläreunassa ja siirry kassalle.

Pitääkö minun luoda asiakastili voidakseni tilata tuotteita?

Ei, tuotteita voi tilata myös rekisteröitymättä.

Voinko muokata tai peruuttaa tilaukseni?

Muokataksesi tai peruuttaaksesi tilauksesi, ota mahdollisimman pian yhteyttä Zioon mieluiten puhelimitse (+358) 040 558 1064 tai sähköpostitse info@zio.fi.

Kuinka voin olla varma, että tilaukseni on vahvistettu?
Saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen tilauksestasi. Voit myös tarkistaa ”tili”-kohdasta oman tilauksesi statuksen. 

Minulla on ongelmia tilauksen tekemisessä, mitä teen?

Ota yhteyttä Zion asiakaspalveluun joko puhelimitse (+358) 040 558 1064 tai sähköpostitse info@zio.fi.

Haluamani tuote on loppu varastosta. Onko tuotetta saatavilla vielä myöhemmin?

Joitain tuotteita pystymme lisätilaamaan kesken kauden. Lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen info@zio.fi teemme parhaamme toteuttaaksemme toiveesi!

MAKSU

Onko maksun suoritus sivuilla turvallista?
Verkkokauppamme maksujenvälitys tapahtuu Paytrail Oyj:n toimesta yhteistyössä pankkien ja rahoituslaitosten kanssa. Kaikki tiedonsiirrot ja rahaliikenne ovat SSL-salattuja, joten tietosi pysyvät luottamuksellisina. Lisätietoja maksutapojen turvallisuudesta löydät tästä linkistä: https://www.paytrail.com/kuluttajille

Mitä maksutapoja verkkokaupassanne on käytettävissä?

Maksutapoina käyvät useimmat luotto- ja pankkikortit, verkkomaksu pankista tai lasku sekä osamaksu kuten Klarna. 

TOIMITUKSENI

Mitkä ovat toimitusajat ja -maksut?

Tuotteet toimitetaan lähimpään Postiin postipakettina. Toimitus Suomeen kestää yleensä noin 1-4 työpäivää. Toimituskulut alle 100€ tilauksille ovat 5€-10€. Yli 100€ tilaukset toimitamme ilman toimituskuluja. Toimituskulut ulkomaille ovat alkaen 25€.

Voinko noutaa tilaukseni Zion liikkeestä?

Kyllä voit. Valitse ostosta tehdessäsi toimitustavaksi noudon myymälästä ja valitse sinulle sopivin nouto myymälä.

 

Voinko tilata muuhun osoitteeseen kuin laskutusosoitteeseen?

Kyllä voit. ”Tili”-kohdassa pystyt syöttämään vaihtoehtoisia osoitteita osoitekirjaan.

Voinko muuttaa toimitusosoitetta tilausvahvistuksen jälkeen?

Ottakaa yhteyttä mahdollisimman pian Zion asiakaspalveluun puhelimitse (+358) 040 558 1064tai sähköpostitse info@zio.fi.

 Tilaukseni ei ole saapunut, mitä teen?

Ottakaa yhteyttä mahdollisimman pian Zion asiakaspalveluun puhelimitse (+358) 040 558 1064 tai sähköpostitse info@zio.fi.

Pakettini oli vahingoittunut kuljetuksessa, mitä teen?

Mikäli tuote on vahingoittunut tai kadonnut kuljetuksessa , tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi Postiin. 

Paketista puuttuu tuotteita, mitä teen?

Ottakaa yhteyttä mahdollisimman pian Zion asiakaspalveluun puhelimitse (+358) 040 558 1064 tai sähköpostitse info@zio.fi.

Tilaamani tuote on viallinen, mitä teen?

Ottakaa yhteyttä mahdollisimman pian Zion asiakaspalveluun puhelimitse (+358) 040 558 1064 tai sähköpostitse info@zio.fi.

 

PALAUTUKSET

Haluaisin vaihtaa tai palauttaa tuotteen, mitä teen?

Verkkokaupasta tilatut tuotteet voi vaihtaa tai palauttaa 20 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen voi vaihtaa toiseen kokoon tai väriin. Jos haluat vaihtaa toiseen tuotteeseen, pyydämme sinua ystävällisesti palauttamaan ostamasi tuotteen ja tekemään uuden tilauksen haluamastasi tuotteesta. Toimita tuote alkuperäispakkauksessa hyvin pakattuna postiin, liitä palautuksen mukaan täytetty palautuslomake.

Kotimaan tilauksissa voit vaihtaa tuotteen toiseen tuotteeseen kaksi (2) kertaa veloituksetta, jonka jälkeen veloitamme vaihdosta viisi (5) euroa / lähetys. Tuotepalautus on ilmainen.

Palautusosoite: Zio / Asiakaspalautus, palautustunnus Suomen postissa on 615407, Aleksanterinkatu 15, 00100 Helsinki

Kuinka kauan hyvityksessä kestää?

Posti lähettää tuotepalautuksen Economy-luokassa, tästä johtuen palautus voi kestää 7-14 arkipäivää. Hyvitämme tuotteen hinnan tilillesi heti, kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet tuotteet.

Mistä tiedän onko pakettini saapunut Zioon perille?

Palautuneista tuotteista saapuu automaatiisesti ilmoitus sähköpostiin.

Miksi palautukseni on evätty?

Palautus on voitu evätä kahdesta syystä:

  • Palautus on tehty määräajan (20 vrk) umpeuduttua
  • Palautetut tuotteet eivät olleet uutta vastaavassa kunnossa

Lisätietoa palautuksesta antaa Zion asiakaspalvelu puhelimitse (+358) 040 558 1064 tai sähköpostitse info@zio.fi. 

  

TUOTTEET

Etsin tuotetta, jota ei löydy verkkokaupastanne?

Verkkokauppamme valikoima saattaa joiltain osin poiketa myymälämme valikoimasta. Puuttuvaa tuotetta etsiessänne, ottakaa yhteyttä Zion asiakaspalveluun puhelimitse (+358) 040 558 1064 tai sähköpostitse info@zio.fi.

Mistä voisin saada lisää tietoa tuotteista?

Sivuiltamme löydät tietoa tuotteista. Jos jokin asia tuotteessa jää kuitenkin askarruttamaan, ottakaa yhteyttä Zion asiakaspalveluun puhelimitse (+358) 040 558 1064 tai sähköpostitse info@zio.fi.

 

ASIAKASPALVELU

Kuinka saan yhteyden asiakaspalveluunne?

Voitte soittaa Zion asiakaspalveluun puhelimitse (+358) 040 558 1064 (pvm(mpm) tai sähköpostitse info@zio.fi. Puhelinpalvelumme vastaa ma-pe 10-19 ja lauantaisin klo 10-17. Muina aikoina tavoitatte meidät sähköpostitse.

 

FAQ 

MY ACCOUNT

How do I create a new client account?

Creating a new online client profile can be easily done through our website’s ACCOUNT menu, which can be found on the top-right corner of any zio.fi page. First, click on “ACCOUNT” then “REGISTER”. 

You will then be prompted to enter your name and contact information, which will then be saved to make future orders easier for you. You will also have the option of signing up for our newsletter, allowing you to keep up to date with the newest arrivals and latest promotions.

After creating a new account, you will receive an email with the confirmation. Make sure to check your junk email box if you do not receive this. That way, you won’t miss out on any important updates in the future.

What are the benefits of registering a client account?

Registering an account on zio.fi will make future purchases easier for you. In addition to saving your delivery details, you will be able to view your favourited items via the Wishlist.

Your online account will have a record of past purchases, and give you the option of leaving a product review. You will also be able to view the status of current purchases and returns. 

From your client account, you can add, remove or change delivery addresses, and edit your contact information. Your Zio newsletter subscription can be managed from here as well.

How do I update my contact information on my account? 

To access your client account, click on “ACCOUNT” menu, then on “MY ACCOUNT”, which can be found on the top-right corner of the website. If you’re not already logged in, do so now.

On the MY ACCOUNT dashboard, you will be able to change your information by clicking on “EDIT” under CONTACT INFORMATION. Here, you can change the name and email on your account, and have the option of changing your password. 

Under ADDRESS BOOK, you will be able to add or remove delivery addresses by clicking on “MANAGE ADDRESSES”, and change your default shipping address by clicking on “EDIT ADDRESS”.

Is my personal information shared with third parties?

No. Any information that a customer shares with Zio will never be shared to sold to any third party. Your privacy will be protected.

 

NEWSLETTER

How do I sign up for the Zio newsletter?

Signing up for our newsletter is a great way to stay up-to-date with the latest trends, current promotions and exclusive invitations to customer-loyalty events.

The NEWSLETTER subscription box can be found at the bottom right corner of the Zio website. To sign up, simply enter your email in the box, and click the arrow to submit your information.

You can also sign up for our newsletter when you register for a new client account.

Upon signing up, you will receive a confirmation of subscription in your email. Keep an eye out for it. This is a way for you to check that our newsletter doesn’t end up in the junk mail box on accident.

How do cancel my subscription to the Zio newsletter?

We’re sorry to see you go, but can understand if you want to declutter your mailbox. Cancelling your subscription can easily be done by clicking the “Unsubscribe” link found at the bottom of every newsletter. 

Alternatively, you can manage your subscription from the MY ACCOUNT dashboard when you log in on our website.

 

SHOPPING

Where can I find more information about a product? 

We try to provide as much information about an item on its product page. When browsing our online catalogue, click on the item you like to view more photos of it and read the description. If you still have questions about the product, you can contact our customer service team by phone at +358 40 558 1064 for international) or email at info@zio.fi, and we will happily answer any questions you have.

What if the product (or size) I want is out of stock?

We receive new arrivals regularly, so if you’re looking to buy a specific style, just email us at info@zio.fi and we’ll let you know if and/or when your item is back in stock!

I cannot find an item on the online store that I saw at one of your boutiques. How can I order it online?

Our product selection can differ from store to store, and does not always match our online catalogue. If you’re looking for a specific item, our customer service department can see if it is available at one of our other boutiques, or if we can we have it shipped to you.

Our customer service department can be reached by telephone at +358 40 558 1064 for international) or email at info@zio.fi.

 

ORDERS

How do I place an order?

When you find the product you’d like to purchase, make sure you select the correct size and colour before adding it to your shopping cart. At this point, you can continue shopping and add more items to your basket, or complete your purchase by clicking on the shopping cart icon at the top-right corner and then on “CHECKOUT”.

How will I know that my order has been confirmed? 

After checking out, you will receive a confirmation via email. If you have an online account with Zio, you can log in and check the status of your order at any time.

Do I need to create a customer account to make an order online? 

No. You do not need a customer account to make a purchase. However, it is a good idea to create one. That way, you can always log in and be updated on the status of your order.

Can I change or cancel my order? 

If the order has not been shipped yet, please contact Zio as soon as possible by calling+358 40 558 1064for international) or emailing info@zio.fi

If the order has already been mailed, no changes can be made, but you may be able to exchange or return your items after receiving them. 

What if I have trouble placing an order?

If you experience problems making an order online, you can contact Zio directly by phone at +358 40 558 1064for international) or email at info@zio.fi and we will help you place an order for the items you want.

 

PAYMENT

What payment methods are accepted on zio.fi?

Zio accepts most debit and credit cards, Zio gift cards, online payment systems, installment payment services and direct bank transfers. 

Debit/credit cards include Visa, Visa Electron, MasterCard and Business Eurocard. Banks include Aktia, DanskeBank, Handelsbanken, Nordea, LähiTapiola, Osuuspankki, POP Bank, S-Bank, Ålandsbanken, and others. Instalment payment services include Jousto, Euroloan, and Bambora.

Our shops will also accept payments by cash.

Please see our Terms and Conditions for more information about payment. 

Will my payment information on zio.fi be protected?

Is payment secure on your website?
Our website's payment processing is conducted by Paytrail Oyj in cooperation with banks and financial institutions. All data transmission and financial transactions are SSL-encrypted, ensuring your information remains confidential. Further information about the security of the online store's payment methods can be found at the following link:
Paytrail for consumers.

 

SHIPPING AND DELIVERY

What are the shipping fees? 

Shipping within Finland is free for orders equivalent to or over €100. Shipping is also free for any deliveries arranged for pick-up at one of our boutiques. 

For orders under €100 within Finland, the shipping and handling fee is €5-€10. 

International shipping costs can vary, depending on the country and method of delivery, but start at €0. You can see international online shipping cost when you are making the order in the checkout page
or
f
eel free to contact us at by phone at +358 40 558 1064 for or email at info@zio.fi  for more information on international delivery costs and times.

When will I receive my order? 

We will ship your order as soon as possible via registered mail. Delivery within Finland usually takes about 1-7 business days. International deliveries may take longer. 

You can check the status your shipment online via the tracking number, which will be provided to you once it has been mailed.

We are not responsible for any delays due to weather or fault of the postal service.

Can I pick up my order directly from the Zio store? 

Yes. You can choose to pick up your order at one of the Zio stores. At checkout, simply select which Zio location is the most convenient for you. 

For small orders, this is a great way to save on shipping fees.

Do you ship to P.O. Boxes? 

Unfortunately, we do not ship to P.O. Boxes for security reasons.

Do you ship internationally? 

Yes. We will ship internationally.

Can I ship to a different address than my billing address?

Yes. You can ship to an alternative address other than your billing address. If you have an online account with zio.fi, you can manage alternative delivery addresses from your account dashboard. 

Can I change my delivery address after I have placed an order? 

If the order hasn’t been shipped yet, yes. Please call our customer service line at +358 40 558 1064 for international) or email us at info@zio.fi as soon as possible, and we can help you change the delivery address.

 

PROBLEMS WITH YOUR ORDER

What if my order hasn’t arrived? 

If your order is supposed to be delivered within Finland, make sure it has been at least five business days since your order has been placed. 

If it has been longer than five days, please contact our customer service department by phone at +358 40 558 1064or email at info@zio.fi and we will update you on your order status. 

For international orders, keep in mind that delivery may take longer than expected due to customs.

What if the order was damaged or lost in transport? 

Unfortunately, we cannot be responsible for damage or loss on behalf of the postal service. If your order was damaged or lost after it has been shipped, you should contact your local post office.

When will my order is missing items? 

If you are missing items from your order, please contact our customer service department by phone at +358 40 558 1064 for international) or email at info@zio.fi and we will help you out. 

When if the product(s) I ordered are faulty? 

We take customer satisfaction seriously and stand behind the quality of our products. So if there is a factory defect, you can be assured that we will do our best to resolve the problem. 

Please see our RETURNS page for more information about returns and reclamations.

 

RETURNS

Can I return or exchange my order? 

Unused merchandise in their original packaging, bought directly from our boutiques or ordered via the online store, can be exchanged or returned within 18 days of purchase. Returns after 18 days cannot be guaranteed. 

You can exchange the product for a different colour or size, or return the product and purchase something else. We allow only two free exchanges per order. After two exchanges, we will add a €5 surcharge to all shipments.

Returns are free, and can be made at any of our shops, or by post. All deliveries within Finland will include a prepaid return label, allowing you to ship your order back to us for free. We will not reimburse any shipping fees if the customer does not utilise our return label.

Our return address is:

Zio Customer Return
Return Code 615407
Aleksanterinkatu 15
00100
Helsinki, Finland

Please see our RETURNS page for more information about returns and reclamations.

When will I get my refund? 

If you make a return in the store, a refund will be issued immediately.

If you make a return by post, keep in mind that they will be shipped back via Economy post, and can take 7 to 14 business days to arrive at our warehouse. 

If you are returning and claiming a factory defect, we will need to have the product assessed by our shoe specialist, which can add a few days to the refund timeline.

After we receive and accept your return, we will assess the product for any damage, and process the refund immediately. This applies to exchanges as well. 

Can my return be denied? 

Returns and refunds can be denied in certain circumstances. Returns made after 18 days of the purchase date, or postmarked after 18 days from the order delivery late, cannot be guaranteed a refund. 

We will not accept returns that do not have their original packaging.

We will also not accept returns of products that have been worn, damaged or are in an unsaleable condition, provided that the damage is not due to a factory defect. 

 

CUSTOMER SERVICE 

How can I contact your customer service department?

Our customer service department is reachable by telephone at +358 40 558 1064 (for international) or via email at info@zio.fi.

Our offices are open Monday through Friday, 10AM to 7PM, and Saturdays 10AM to 5PM. We are also closed on certain holidays. To speak to one of our representatives directly, please contact us during these hours. At all other times, don’t hesitate to send us an email.